fredag 11. juli 2008

"Fellestrening" på Tananger

Hadde tenkt å trene lange linjetag på Tananger i går, men da jeg kom frem, var det fullt av damer som trente sine retrievere. De er ofte ute og trener og man ser tydelig på hundene at det går fremover. Akilles fikk sitte å se på at de kjørte noen linjetagsøvelser. (Synlige for alle hundene). Han var litt urolig, men det gikk forholdsvis greit. Uansett vil jeg vente noen måneder (ca 6) før jeg setter ham i samme situasjon igjen. Da damene var ferdige, la jeg ut to linjetag (3 dummyer på det første og 2 på det andre) i hver sin retning og kastet deretter en markering som forstyrrelse. Han ble sendt på det først utlagte linjetaget, deretter på det andre. Enorm fart på begge to. Satte ham deretter opp på markeringen og jeg var litt bekymret for om situasjonen hadde satt ham ut av spill. Han startet i et forrykende tempo, men etter å ha sprunget ca 10 meter forbi markeringen, ble han fokusert og jobbet fint inn markeringen. Da markeringen var inne, sendte jeg ham på det første linjetaget og blåste på han på veien ut. Han stoppet og tok kontakt på en glimrende måte. Momenttreningen hjemme på plenen har gitt resultater. Det ser fortsatt lovende ut...

Ingen kommentarer: