søndag 24. august 2008

Mer dirigering

Trener nå høyre, venstre og ut. Setter opp hunden, kaster en til hver side for ham. Går deretter i fra ham og kaster en bak meg. Sender ham til venstre. Når han avleverer, setter jeg ham ned og går tilbake til der han satt og kaster ut den han har apportert. Sender han deretter UT på den den jeg kastet bak meg. Når han igjen avleverer. Går jeg i fra ham, kaster ut en ny "UT-dummy" og sender ham deretter til høyre. Dette fortsetter jeg med til intensiteten ser ut til å dale. (Det tar litt tid...) Sender ham også på linjetag, stopper han, kaster forstyrrelse og sender ham videre ut. Fungerer greit, men jeg må passe på så han ikke stopper (av gammel vane) på vanlige linjetag. Avsluttet derfor med noen helt enkle linjetag, som han får apportere direkte uten stopp.

Ingen kommentarer: