mandag 16. mars 2009

Status

Har nå vært ute med Ove Kjell og en jeg ikke kan navnet på. Vi kjørte igjennom en begynnerklasseprøve. Alt gikk på skinner bortsett fra at høyre, venstre og ut signalene "forsvinner" i takt med spenningsnivået. Akilles blir het i toppen når han ser andre ute i skogen. (Han har ikke sett så mange enda) har derfor terpet mer på signalene i det siste.

Vi trener ut, høyre og venstre i ca 15 min om gangen. Jeg legger inn forstyrrelser og dragninger på alle øvelsene. Kommer ikke til å teste dette før på jaktprøven om ca to uker. Nå legges alle øvelsene opp med tanke på å lykkes.

Jeg har funnet en øvelse som krever minimalt med gange for min egen del. Jeg setter opp hunden og kaster en dummy på hver side av ham. Når jeg kommer til min standplass, kaster jeg en bak meg selv. Dirigerer så f eks til høyre. Når han avleverer, setter jeg han på min standplass og så går jeg til hans standplass. Her kaster jeg ut den han har apportert. Deretter sender jeg han ut på den jeg kastet ut bak meg i første runde. Forstyrrelsene jeg bruker her, her dummyer som kastes til det stedet han sitter på.

Fortsetter med disse øvelsene ut denne uken, bruker helgen til sosialisering, og siste uke til markeringstrening.

Ingen kommentarer: